Országos rendezvénynaptár
<< | 2025 Január | >> | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
Hé | Ke | Sze | Csü | Pé | Szo | Va |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
I2AGORA
A 21. század egyetemeinek újra kell gondolniuk kapcsolatrendszerüket mind a regionális, mind a globális gazdasággal. A hallgatók szakmai gyakorlata fontos tényező lehet ebben a kapcsolatrendszerben, s egyúttal sokoldalú eszközt kínál a végzettek foglalkoztathatóságának fokozására. Míg az egyetemi oktatás, a kurzusok szervezése és a valós illetve virtuális csereprogramok rugalmasságának növelése sok figyelmet kapott- s így számos jó gyakorlat, útmutató és eszköz vált ismertté e területen, addig a szakmai gyakorlatok rugalmasabbá és nemzetközivé tételére eddig kevéssé fókuszáltak.
Az I2AGORA projekt elsődleges célja, hogy feltárja a korábban erre a területre irányuló, megvalósult projektek szinergikus kölcsönhatásaiban rejlő lehetőségeket. A korábban megvalósult projektek tanulmányozása, rendszerezése és szintézise során egy 3x3 dimenziós "Bűvös kocka" modellt alkalmazunk, amelynek keretében az alábbi szempontokra fókuszálunk:
- vertikális, időrendi dimenzió – a szakmai gyakorlatok egyes periódusainak elemzése (előkészítési, megvalósulási és értékelési periódusok tevékenységei),
- horizontális dimenzió – pedagógiai célok, IKT eszközök és módszertani modellek, melyek a szakmai gyakorlatok oktatási megközelítését képviselik,
- az érintettek szempontjai: a hallgatók, az egyetem és a vállalatok/szervezetek, melyek a szakmai gyakorlat megvalósításában részt vesznek.
A projekt partnerek által szervezett speciális kísérleti szakmai gyakorlatok keretében számos európai ország diákjai, diák-szervezetei vehetnek részt a projekt megvalósításának folyamatában, a felmérések, tanulmányok elkészítésében és az IKT eszközök fejlesztésében.
I2AGORA eredményeként:
- a szakmai gyakorlatok rugalmas szervezését segítő információk elérhetőek lesznek egyetlen portálon keresztül.
- a témakör iránt érdeklődők egy virtuális közösséget alkotva oszthatják meg egymással tapasztalataikat.
- egy többnyelvű virtuális tanulási környezetben lehetőséget biztosítunk korszerű és sokszínű e-learning eszközök alkalmazására.
- a sikertörténeteket nemzetközi műhelyvitákon és konferenciákon mutatjuk be az információk terjesztése céljával
- összegezzük a tapasztalatokat és ajánlásokat fogalmazunk meg az Európai felsőoktatási politika felelősei felé, hogy a szakmai gyakorlatok sokszínűsége és rugalmassága minél több lehetőséget teremtsen az Unió hallgatói számára korszerű munkatapasztalatok és kompetenciák megszerzésére.