I2AGORA

Szerző: Stoll Gáborné| | 2011. december 5.

 

A 21. század egyetemeinek újra kell gondolniuk kapcsolatrendszerüket mind a regionális, mind a globális gazdasággal. A hallgatók szakmai gyakorlata fontos tényező lehet ebben a kapcsolatrendszerben, s egyúttal sokoldalú eszközt kínál a végzettek foglalkoztathatóságának fokozására. Míg az egyetemi oktatás, a kurzusok szervezése és a valós illetve virtuális csereprogramok rugalmasságának növelése sok figyelmet kapott- s így számos jó gyakorlat, útmutató és eszköz vált ismertté e területen, addig a szakmai gyakorlatok rugalmasabbá és nemzetközivé tételére eddig kevéssé fókuszáltak.
Az I2AGORA projekt elsődleges célja, hogy feltárja a korábban erre a területre irányuló, megvalósult projektek szinergikus kölcsönhatásaiban rejlő lehetőségeket. A korábban megvalósult projektek tanulmányozása, rendszerezése és szintézise során egy 3x3 dimenziós "Bűvös kocka" modellt alkalmazunk, amelynek keretében az alábbi szempontokra fókuszálunk: 

- vertikális, időrendi dimenzió – a szakmai gyakorlatok egyes periódusainak elemzése (előkészítési, megvalósulási és értékelési periódusok tevékenységei),

- horizontális dimenzió – pedagógiai célok, IKT eszközök és módszertani modellek, melyek a szakmai gyakorlatok oktatási megközelítését képviselik,

- az érintettek szempontjai: a hallgatók, az egyetem és a vállalatok/szervezetek, melyek a szakmai gyakorlat megvalósításában részt vesznek.

A projekt partnerek által szervezett speciális kísérleti szakmai gyakorlatok keretében számos európai ország diákjai, diák-szervezetei vehetnek részt a projekt megvalósításának folyamatában, a felmérések, tanulmányok elkészítésében és az IKT eszközök fejlesztésében.

I2AGORA eredményeként: 

-  a szakmai gyakorlatok rugalmas szervezését segítő információk elérhetőek lesznek egyetlen portálon keresztül.

-  a témakör iránt érdeklődők egy virtuális közösséget alkotva oszthatják meg egymással tapasztalataikat.

-  egy többnyelvű virtuális tanulási környezetben lehetőséget biztosítunk korszerű és sokszínű e-learning eszközök alkalmazására.

-  a sikertörténeteket nemzetközi műhelyvitákon és konferenciákon mutatjuk be az információk terjesztése céljával

-  összegezzük a tapasztalatokat és ajánlásokat fogalmazunk meg az Európai felsőoktatási politika felelősei felé, hogy a szakmai gyakorlatok sokszínűsége és rugalmassága minél több lehetőséget teremtsen az Unió hallgatói számára korszerű munkatapasztalatok és kompetenciák megszerzésére.

Kapcsolódó menüpontok:
Kapcsolódó anyagok: