5. A felsőfokú duális képzés célja

A gyakorlati ismereteket is nyújtó, a felsőoktatási intézmények és a felhasználók szoros kapcsolatára alapozott gyakorlat-orientált duális képzés révén a pályakezdő fiatalok elhelyezkedése és munkahelyi beilleszkedése az eddiginél sikeresebb lehet. A felsőfokú duális képzés segíti a gazdasági szféra és a felsőoktatás közti kapcsolat megerősítését, szorosabbá tételét, ennek keretei között támogatja a felsőoktatási ismeretek átadásának és a gyakorlati, felhasználói szféra elvárásainak kapcsolódását a gyakorlatorientált képzésre.

Vállalkozása versenyképességét segítheti a gyakorlatias minőségi tudással és munkatapasztalattal rendelkező pályakezdő humánerőforrás azonnal foglalkoztatható bevonásával. Mérsékelheti a munkaerő-kiválasztás és -felvétel költségeit.

A felsőfokú duális képzés jelenleg nem kötelező a gyakorlatigényes alapképzési szakokon, és az e képzési területhez tartozó mesterképzési szakokon, azonban cél, hogy a műszaki, informatika, agrár, természettudomány vagy gazdaságtudományok képzési területen minél több felsőoktatási intézmény, minősített gyakorlóhelyként működő gazdálkodó szervezet és hallgató vegyen részt ebben a képzési formában.

A duális képzés is alapképzési szaknak számít, kötelező szakmai gyakorlattal. A lényege, hogy az elméleti képzést továbbra is az egyetemek, főiskolák biztosítják, a gyakorlati képzést minősített gazdálkodó szervezeteknél lehet végezni. Emiatt a duális képzésben a tanév hossza 48 hét, ami csaknem kétszerese a "hagyományos képzési időnek". Elméleti oktatással 26 hetet, a gazdálkodó szervezeteknél pedig 22 hetet kell tölteni, és itt kell letenni a gyakorlati vizsgákat is.

Az alapszak akkreditációja és vizsgarendje nem tér el a hagyományos képzésekétől, a hallgató az elméleti képzésen ugyanazt tanulja, mint a hagyományos szakon tanuló társai.